تشخیص بیماریها بوسیله معاینه دندانپزشکی

تاریخ ثبت در سایت:5/14/2019

متن کامل

دکتر آرش عزیزی متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت استاد دانشگاه و فلوشیپ لیزر از دانشگاه آخن آلمان :

ددندانپزشکان با نگاه به دندانها 6 بیماری را تشخیص می دهند

دندان پزشکان می توانند در معاینات منظم، بیماری هایی مانند سرطان، کم خونی، دیابت و ...را تشخیص دهند.

بنا به اعلام متخصصان آکادمی دندان پزشکی عمومی آمریکا دندان پزشکان می توانند حتی استرس شدید و بیماری کرون را تشخیص دهند.

استرس شدید:

دندان قروچه مشکل در کسانی که استرس شدید را تجربه می کنند و کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند، عصبی هستند و ...، بسیار رایج است.

دندان قروجه

بیماری کرون:

به گفته متخصصان دانشگاه علوم پزشک کارولینای جنوبی برخی مبتلایان به اختلال التهابی روده ضایعاتی را در دهان خود تجربه می کنند. تورم در لب و ایجاد زخم در گونه ها از علائم مشکوک ابتلا به بیماری کرون است. در این هنگام انجام آزمایش اشعه ایکس برای رد بیماری های لثه ضروری است.

دیابت:

خونریزی از لثه، لثه های خشک، خشکی دهان از علائم دهانی مربوط به دیابت است. اگر دندان پزشک مشکوک به علائم دهانی دیابت شود، یک آزمایش خون ساده را برای تشخیص این بیماری تجویز خواهد کرد. بهداشت دهان و دندان یکی از موثرترین راه ها برای مدیریت دیابت محسوب می شود. علاوه بر این، بیمارانی که قند خون شان را موثرتر کنترل می کنند، کمتر مبتلا به بیماری های لثه خواهند شد.

کم خونی:

کم خونی وضعیتی است که در آن سلول های قرمز خون به اندازه کافی نیستند. با این حال اگر پوشش دهان بسیار رنگ پریده و مایل به صورتی کم رنگ باشد، ممکن است نشانه بارز ابتلا به کم خونی باشد.

ریفلاکس معده:

اسید معده می تواند منجر به از بین رفتن مینای دندان و ایجاد ضایعات فرسایشی در پشت دهانه شود. اگر با مسواک زدن و یا کشیدن نخ دندان هنوز هم مشکل بوی بد دهان را تجربه می‌کنید، برای تشخیص ریفلاکس معده به مری به دندان پزشکتان مراجعه کنید.

نظر خود را ارسال نمایید
نام :