نقش نخ دندان در سلامت دندان

نقش نخ دندان در سلامت دندانها بسیار مهم وضروری است و باعث سلامت دندانها و لثه می شوند. هرچند بسیاری از افراد با توجه به اینکه دارای یک مسواک خوب و اصولی وبوده و بطور صحیح نیز دندانهای خود را مسواک می نمایند ولی دیده میشود با هم قادر به تمیز نمودن صحیح دندانها نیستند پس برای اینکه دندانهایمان به طور کامل تمیز و پاک شوند لازمست همیشه علاوه بر مسواک زدن از نخ دندان استفاه کنیم . البته اکثر مردم در ابتدا این کار با دشواری انجام می دهند ولی پس از مدتی استفادهاز این تکنیک نخ کشیدن دندانها برایشان نوعی عادت می شود و مشکلاتی در این زمینه نخواهند داشت.

مراحل نخ دندان کشیدن :

  1. مرحله اول : ابتدا باید حدود ۴۰ سانتیمتر از نخ مخصوص  را قطع نماییم و چندین بار آن را دور انگشتهای میانی هر یک از دستهایمان بپیچیم سپس به وسیله انگشت نشانه هر دو دست حدود ۵/۲  سانتیمتر از قسمت میانی نخ دندان را محکم بگیریم.
  2. مرحله دوم : نخ  را به آرامی بصورت رفت و برگشت بین دندانها حرکت می دهیم تا باین عمل مواد موجود در بین دندانها بخوبی پاک شوند . باید دقت کنیم از انجام خشونت و ایجاد جراحت در لثه بوسیله استفاده از این روش خودداری گردد.
  3. مرحله سوم : در این مرحله هنگامی که نخ  به لثه رسید باید آن را به شکل هلالی بر روی یک دندان خم کنیم و در حالی که به دندان فشار می آوریم آن را بصورت مایل بطرف سطح جونده دندان بکشیم.

  4. مرحله چهارم : بدون اینکه نخ را ازمحل خود خارج کنیم دندان طرف مقابل را نیز به همین صورت تمیز می نمائیم نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که همیشه بایدنخ رااز طرف لثه به سمت سطح جونده دندانها حرکت دهیم تا بدینوسیله از فرو رفتن پلاک به داخل لثه جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان