متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت

oral medicine specialist

متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی بعد از قبولی در آزمون ورودی دستیاری می توانند در این رشته تحصیل کنند. متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت معمولا دوره تخصصی خود را در سه سال به پایان می رسانند. بعد از اتمام دوره تخصصی در صورت قبولی در امتحانات بورد تخصصی به عنوان متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت شناخته می شوند.

[lwptoc]

 عملکرد متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت

متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت در زمینه پیشگیری و درمان ضایعات دهانی و مخاط بافت نرم و سخت دهان فعالیت دارند. همچنین در مورد تشخیص و درمان ضایعات دندانی و فکی صورتی و همینطور مشکلات مفصل گیجگاهی فکی و کیستها و تومورهای فکی و دردهای لثه ای و فکی صاحب تجربه و تخصص می باشند. درمان ضایعات عروقی و زخم های دهانی و ضایعات سفید و قرمز و سیاه رنگ مخاط دهان به عهده این متخصصین است.

متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت

آیا متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت می توانند درمان های دندانپزشکی انجام دهند؟

متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت در دوره تخصصی خود دارای واحدهای درسی متعددی با پزشکان می باشند و دوره های متعددی در بیمارستان ها به همراه دانشجویان پزشکی می گذرانند . این دوره ها شامل رشته های تخصصی خون و انکولوژی و کلیه و دستگاه های تنفسی و غدد و داخلی و پوست و قلب و عروق و… می باشد. متخصصین بیماریهای دهان به دلیل گذراندن دوره های پزشکی کاملا با بیماری های سیستمیک و اتیولوژی این بیماران آشنا می باشند و به راحتی قادر به درمان های دندانپزشکی بیماران سیستمیک می باشند.

زیر شاخه های تخصص بیماریهای دهان و فک و صورت چه مواردی می باشند؟

شامل دردهای دهانی فکی و صورتی و دردهای با منشا غیر دندانی و مشکلات مفصل گیجگاهی فکی و زخم های حاد و مزمن دهانی و ضایعات سفید و ضایعات سرطانی دهانی و اختلالات دندانی و درمان دندانپزشکی بیماران سیستمیک است.

متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت

مطب تخصصی دندانپزشکی پاسداران با ارائه درمان‌های ترمیمی و زیبایی، لامینیت، عصب‌کشی(اندو)، جراحی لثه، جراحی دندان عقل، جراحی ضایعات و کیست‌های دندانی(اپیکو)، جرمگیری و بورساژ دندانی، سفید کردن دندانها (بلیچینگ)با لیزر و… در خدمت شما است، چنانچه قصد انجام ایمپلنت را دارید برای دریافت نوبت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

  • متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت در چه زمینه ای فعالیت دارد؟
  • آیا متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت می توانند درمان های دندانپزشکی بیماران سیستمیک را انجام دهند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان