لمینت بدون تراش دندان برای چه کسانی کاربرد دارند؟

لمینت بدون تراش دندان

فرآیند لمینیت دندان به یکی از محبوب‌ترین کاربردها در سال‌های اخیر تبدیل شده است. این فرآیند که با نازک شدن دندان ها تا یک میلی متر انجام می شود، با چسباندن مواد چینی برگ شکل به سطح دندان تکمیل می شود. به این ترتیب می توانید ساختار دندانی داشته باشید که از نظر زیبایی بسیار زیباتر به نظر برسد. البته بافت سالم دندان محافظت می شود. میزان نازک شدن بسته به ساختار دندان بیمار بین ۰.۳ تا ۰.۷ میلی متر متغیر است.در این مقاله به این میپردازیم که لمینت بدون تراش دندان برای چه کسانی کاربرد دارند؟

از آنجایی که کلمه “lamina” که نام خود را به فرآیند می دهد در لاتین به معنای “برگ” است، می توان گفت که این فرآیند در بین عموم به عنوان دندان برگ نیز شناخته می شود. قطعه چینی که ساختار بسیار نازکی دارد فاقد هرگونه ماده فلزی است.

درمان لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

استفاده از لمینت دندان که به عنوان روکش برگ نیز شناخته می شود، یکی از روش هایی است که همه می توانند از آن بهره مند شوند. هیچ چیز برای بیمار چالش برانگیز نیست و با یک روند بسیار راحت تکمیل می شود. این ویژگی به این معنی است که روز به روز بر تعداد افرادی که از این فرآیند بهره می برند افزوده می شود. لازم به ذکر است که این روشی است که ظاهر بسیار طبیعی و بی نقص دندان را فراهم می کند.

قبل از شروع عمل، باید اندازه گیری های دهان و دندان بیمار انجام شود. با توجه به اندازه گیری های انجام شده یک مدل تهیه می شود. این مدل توسط بیمار نیز قابل مشاهده است و توافق در مورد مدل از طریق بحث متقابل بین بیمار و دندانپزشک حاصل می شود. بلافاصله پس از این، می توانید به مرحله درخواست بروید.

با در نظر گرفتن اندازه گیری های قبلی، پوشش های دندانی لمینت برای بیمار تهیه می شود. مواد چینی سرامیکی با استفاده از مواد چسبنده ای که مخصوص این فرآیند فرموله شده است، روی دندان ها ثابت می شوند. از آنجایی که نازک شدن بسیار کم است، چینی سرامیک کاملاً به دندان ها می چسبد. در پایان عمل، بیمار می تواند از دندان های خود استفاده کند و می تواند بلافاصله پس از عمل به زندگی روزمره بازگردد. البته هیچ دردی احساس نمی شود. در عین حال، بیماران برای انجام این روش نیازی به استراحت طولانی از کار یا زندگی روزمره خود ندارند.

انواع لمینت دندان چیست؟

به طور کلی، دو نوع مختلف از روش های لمینت دندان وجود دارد. اینها؛

  1. لایه کامپوزیت
  2. لایه سرامیکی، E-max))

کاربرد دندان سرامیکی که در بالا به آن اشاره کردیم در واقع دندان سرامیکی است که به آن لمینت سرامیکی نیز می گویند. مهمترین مزیت پرسلن مورد استفاده در این فرآیند، قابلیت عبور نور آن است. همچنین مهم است که مقاومت بالایی در برابر ضربه های نور از خود نشان دهد. می توان لایه سرامیکی را در سایه های متناسب با رنگ طبیعی دندان فرد تهیه کرد. بنابراین وقتی از بیرون به آن نگاه می شود، ظاهر بسیار طبیعی دندان مشاهده می شود.

ضمناً باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برای تکمیل فرآیند به ۲ یا ۳ جلسه نیاز است. گاهی اوقات ممکن است نیاز به انجام برخی درمان ها قبل از شروع عمل باشد. در مواردی که بیمار دارای دندان پوسیده است، انجام این روش پس از اتمام درمان بسیار مهم است. در این صورت پاسخ به این سوال که در مجموع چند جلسه نیاز است از ۲ تا ۳ جلسه فراتر می رود. می توان گفت که این باور وجود دارد که باید هفته ها برای انجام این عمل صبر کرد. با این حال، این اطلاعات حقیقت را منعکس نمی کند. پس از انجام اندازه گیری داخل دهانی بیمار مجبور نیست هفته ها منتظر بماند.

 

لمینت بدون تراش دندان

آیا می توان بدون تراشیدن دندان لمینت انجام داد ؟

قابل درک است که روش‌هایی که شامل تراشیدن یا حتی برداشتن دندان‌ها می‌شود ممکن است برخی از افراد را از بهبود لبخند خود منصرف کند، بنابراین چه گزینه‌های کم تهاجمی وجود دارد؟ در اینجا نگاهی می اندازیم به این که آیا می توان ابتدا روکش بدون تراشیدن دندان داشت، چه جایگزین هایی وجود دارد و لمینت بدون تراش دندان برای چه کسانی کاربرد دارند؟

چرا دندان ها به تراشیدن نیاز دارند؟

اولاً، ارزش این را دارد که دقیقاً بدانیم چرا باید قبل از نصب روکش‌های دندانی، دندان‌ها را تراشید. دلیل اصلی این امر این است که اطمینان حاصل شود که روکش‌های جدید دقیقاً در جای خود قرار می‌گیرند و با دندان‌های موجود شما مطابقت دارند. از آنجایی که روکش‌ها باید روی دندان‌های موجود شما نصب شوند، فضایی باید ایجاد شود تا آنها را قادر سازد تا جای خالی را پر کنند. تنها راهی که می‌توان این کار را بدون برداشتن کامل دندان‌ها انجام داد، تراشیدن آنهاست.
این روش آنقدر که به نظر می رسد دلهره آور نیست و معمولاً مقدار تراشیده شده حداقل است، معمولاً برای تطبیق ضخامت روکش که می تواند بین ۰.۲ میلی متر تا ۰.۵ میلی متر متغیر باشد.

 

لمینت بدون تراش دندان برای چه کسانی کاربرد دارند؟

لمینت بدون تراش دندان برای کسانی کاربرد دارند که دندان هایشان از لحاظ ساختاری سالم و مرتب هستند و پوسیدگی بیش از حد ندارد.به افرادی با این شرایط توصیه میشود که  اگر خواستار لمینت هستند از این روش استفاده کنند. به طورکلی افرادی که ساختار دندانن هایشان خیلی به هم ریخته و نا متقارن نیست و از لک ها و تیرگی های روی دندان خود و فاصله ی بین دندان هایشان رنج میبرند و یا سر دندان هایشان لب پر شده یا ترک خورده، روش مناسبی است.

جمع بندی

لمینت که بدون آسیب رساندن به دندان های موجود اعمال می شود، از نظر زیبایی و ظاهر طبیعی برترین نوع روکش است. یک روکش موفق مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسد. آنها معمولاً روی سطح قابل مشاهده دندان های جلو اعمال می شوند تا ظاهر هر دندان را بازگردانند و از دندان ها در برابر آسیب یا لکه شدن بیشتر محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان