لمینت دندان در دوران بارداری

لمینت دندان در دوران بارداری

ممکن است برای خانم ها در دوران بارداری که خواهان بازیابی زیبایی دندان هایشان هستند این سوال پیش بیاید که آیا انجام لمینت دندان در دوران بارداری برای آنها مجاز هست یا خیر. یک لبخند زیبا می تواند برای همه زنان تقویت کننده اعتماد به نفس باشد. اگرچه بارداری ممکن است دوران پرتلاطمی باشد، اما مادران باردار همچنان می توانند بهترین ظاهر خود را داشته باشند. پزشکی مدرن به ابزارهای لازم برای کمک به شما در دستیابی به این نتایج مجهز است. وقتی صحبت از زیبایی لبخند می شود، معمولاً به استفاده از روکش ها اشاره می کنیم. روکش‌ها به تغییر لبخند کمک می‌کنند و آن را روشن‌تر، سفیدتر و جذاب‌تر می‌کنند.
۱. آیا می توان روکش هایی را در دوران بارداری نصب کرد؟
۲. پنج فاکتوری که در نصب روکش در دوران بارداری باید در نظر گرفته شود چیست؟
۳. چگونه از روکش های خود در دوران بارداری مراقبت کنم؟
لمینت دندان در دوران بارداری-روکش های دندان
به طور خلاصه، روکش‌ها ،انله‌های سرامیکی، زیرکونیایی یا کامپوزیتی هستند که روی سطح قابل مشاهده دندان‌های جلویی قرار می‌گیرند تا عیوب زیبایی خود را پنهان کنند و لبخند نمادین هالیوود را ایجاد کنند. این تکنیک یکی از محبوب ترین ها در میان شخصیت های رسانه ای، بازیگران، ورزشکاران و مردم عادی محسوب می شود.

ماندگاری روکش ها چقدر است؟

به عنوان مثال روکش های سرامیکی را در نظر بگیرید که به طور متوسط ​​حدود ۲۰ سال عمر می کنند. ونیرهای کامپوزیت حدود ۳ تا ۵ سال ماندگاری دارند. ونیرهای کامپوزیت وسرامیکی را می توان در دوران بارداری با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت، نصب کرد.

مواردی که انجام لمینت دندان در آن منع میشود
بیایید به علائم کلی و موارد منع انجام لمینت دندان نگاهی بیندازیم.
ونیرها در شرایط زیرکاربرد دارند:
عیوب مکانیکی روی دندان (تراشه، ترک و …)
لکه های رنگدانه روی مینای دندان
فلوروزیس
دیاستم (فاصله بین دندان ها)
مال اکلوژن خفیف
ساییدگی مینای دندان پس از ارتودنسی یا سایر ساختارهای ارتودنسی
ونیرها در شرایط زیر نباید انجام شوند:
مال اکلوژن متوسط ​​تا شدید
عدم وجود دندان های جویدنی
دندان قروچه (ساییدگی دندانها)
عدم وجود بیش از ۵۰ درصد تاج دندان
افزایش سایش دندان.
در صورت ابتلا به این بیماری ها و شرایط پاتولوژیک انجام لمینت دندان توصیه نمی شود.

پنج عاملی که قبل از نصب روکش در دوران بارداری باید در نظر گرفته شود
در طول بارداری، بدن یک مادر باردار شروع به تغییر جدی می کند که بر ناحیه فک و صورت تأثیر می گذارد. برای اینکه بفهمید چه زمانی نصب روکش برای شما و کودکتان بی خطر است، توصیه می کنیم ۵ عامل را در نظر بگیرید.

لمینت دندان در دوران بارداری- سه ماه اول بارداری؟

سه ماهه اول (۱۲ هفته) از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله، تمام فرآیندهای اصلی مربوط به رشد جنین در حال ایجاد است. به عنوان مثال جفت و اندام های جنین تشکیل می شود. در ۳ ماه اول بارداری، در مورد هر گونه درمان دارویی باید بسیار محتاط باشید.

چرا دندانپزشکان انجام لمینت دندان را در سه ماهه اول بارداری توصیه نمی کنند؟
یک تغییر چشمگیر در تعادل هورمونی در طول سه ماهه اول در بدن رخ می دهد و ممکن است کمبود شدید ویتامین ها و مواد معدنی وجود داشته باشد. این در درجه اول بر تراکم مینای دندان تأثیر می گذارد – ضعیف و متخلخل می شود. در حین تهیه دندان های نیش و دندان برای روکش ها، یک زن ممکن است واکنش آلرژیک به آماده سازی داشته باشد یا در آینده یک فرآیند التهابی مانند التهاب لثه ایجاد کند. علاوه بر این، روکش ها ممکن است به سادگی روی دندان های ضعیف چسبیده نشوند. پس لمینت دندان در دوران بارداری در سه ماه اول توصیه نمیشود.
لمینت دندان در دوران بارداری- سه ماه دوم بارداری؟
سه ماهه دوم (هفته ۱۳ تا ۲۴) ایمن ترین سه ماهه در نظر گرفته می شود. خطر خاتمه بارداری به دلیل جفت توسعه یافته به حداقل می رسد که به طور قابل اعتماد از کودک محافظت می کند.

اگر قبل از باردار شدن لمینت دندان انجام داده باشیم چطور؟

توصیه می شود به طور منظم به پزشک مراجعه کنید و بهداشت حرفه ای دهان را رعایت کنید.
کاشت تک مرحله ای
در مرحله آماده سازی از رادیوگرافی برای یافتن نقص های پنهان احتمالی کمک گرفته می شود. سی تی اسکن ترجیح داده می شود. دندانپزشک یک عکس سه بعدی با دقت بالا می گیرد که به دندانپزشک کمک می کند وضعیت حفره دهان را بهتر ارزیابی کند.
در صورت لزوم، هر گونه عکس (پری اپیکال، پانورامیک، سه بعدی) از زنان باردار با تجهیزات مدرن دیجیتال گرفته می شود که در معرض حداقلی تابش قرار بگیرند.

زنان باردار قبل و در حین اسکن دندان چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟
در مورد بارداری و سن حاملگی به پزشک خود اطلاع دهید.
اگر این عمل در سه ماهه اول انجام می شود، حتما از پیش بند مخصوصی استفاده کنید که در برابر تشعشعات محافظت می کند. باید گردن، سینه، شکم و پاها (تا زانو) را بپوشاند.
سه ماهه دوم و سوم برای استفاده از اشعه ایکس با رعایت احتیاط مناسب است،

آیا بیهوشی خطرناک است؟

چند نکته در مورد بیهوشی:

۱.در صورتی که زنان باردار احساس راحتی بیشتری داشته باشند، می توان بیهوشی انجام داد. در حالی که دندانپزشک دندان ها را برای نصب روکش آماده می کند، بی حسی موضعی از ایجاد ناراحتی جلوگیری می کند.
۲.هیچ بی حس کننده خاصی برای زنان باردار ساخته نشده است. با این وجود، طب مدرن به یافتن یک ترکیب بی خطر برای مادر باردار و نوزادش کمک می کند.معمولا از بیحس کننده های حاوی اپی نفرین برای بیماران باردار استفاده می شود.
حساسیت دندان و لثه در دوران بارداری
در دوران بارداری، بدن زن به میزان قابل توجهی نیاز به کلسیم را ۱.۵ برابر افزایش می دهد. اگر کلسیم کافی نباشد، جنین کمبود را از بافت استخوانی و بافت‌های سخت دندان‌های مادر به دست می‌آورد. در این وضعیت بالینی، خواص معدنی مجدد بزاق کاهش می یابد و مینای دندان ضعیف می شود. این منجربه حساسیت بیش از حد دندان ها می شود.
این علائم در حدود ۳۰ درصد از زنان باردار رخ می دهد.
آیا هنگام مسواک زدن دندان های خود درد دارید؟ دلیل آن ممکن است تغییرات هورمونی در بدن، کاهش ایمنی، کمبود ویتامین C یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باشد.

چگونه باید از روکش در دوران بارداری مراقبت کرد؟

مراقبت از دندان در دوران بارداری، چه روکش داشته باشید و چه نداشته باشید، همیشه ضروری است. بیایید برخی از عادات مثبت توصیه شده توسط دندانپزشکان در دوران بارداری را فهرست کنیم.
دندان های خود را با یک مسواک و خمیردندان با سختی متوسط ​​که حاوی مواد ساینده نیست مسواک بزنید
از دهانشویه ها استفاده کنید. وجود زایلیتول در دهانشویه مفید است. از رشد باکتری ها جلوگیری می کند، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد، اثر ضد قارچی دارد و تعادل اسید و قلیایی را عادی می کند.
نخ دندان بین دندان هایتان را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان