عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان

عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان

لمینت دندان یکی از کاربردهای زیبایی شناختی است که سریع ترین و موثرترین نتایج را در بین درمان های دندانپزشکی به همراه دارد. مراقبت های منظم دهان و دندان را پس از انجام لمینت اصلا نباید نادیده گرفت از این جهت لازم است که عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان را بدانید. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن از این نظر تاثیر مثبتی دارد. ظاهر دندان ها موضوع بسیار مهمی در سلامت دهان و دندان است.

لمینت دندان، به دندان شکل طبیعی می دهد. همچنین لمینت یکی از تکنیک های مورد استفاده در زیبا سازی لبخند است. لمینت به طور ویژه برای فرد تهیه می شود تا از یکپارچگی ساختار دندان محافظت نماید. دندان های لمینت شده به دلیل ساختاری که دارند نازک و نیمه تراوا هستند. با این حال، به دلیل مقاوم بودن در برابر ضربه مقاوم هستند.

در پایان کار، ساختار دهان با ظاهری طبیعی و سالم به دست می آید.

مزیت های استفاده از روکش لمینت

  • ساختار قابل نفوذ نور آن ظاهری بسیار طبیعی به دندان می دهد.
  • از آنجایی که سطوح پشتی دندان ها فرسایش نمی یابد، جویدن مشکلی ندارد.
  • نوشیدنی ها و غذاهایی که بر رنگ دندان تأثیر می گذارند مانند چای و قهوه تأثیری بر آن نمی گذارد.
  • دوره سازگاری بسیار کوتاه است.
  • از آنجایی که از ماده ای بادوام با کاربرد فناوری پیشرفته تولید می شود، مقاوم بوده و ماندگاری مشابه دندان های خود را دارد.
  • از نظر رنگ و شفافیت بسیار به دندان های طبیعی نزدیک است. هنگامی که رنگ دندان طبیعی انتخاب می شود، شبیه دندان های طبیعی خود شما می شود.
  • در حین کار از بی حسی موضعی استفاده می شود و برای دندان هایی که نیازی به اچ ندارند، درمان کاملاً بدون درد و بدون بیهوشی ارائه می شود.
  • این فرصت را برای مشاهده نتیجه درمان با طراحی لبخند دیجیتال و مطالعه ماکت قبل از درمان فراهم می کند. در هر شکل، اندازه و رنگی که بخواهید قابل اجراست.

 

شرایطی که دندان نیاز به لمینت دارد:

دندان چینی لامینا، که می تواند برای بیماران در تمام گروه های سنی با مشکلات دندانی استفاده شود، روشی است که اغلب افراد ترجیح می دهند، به ویژه به دلیل مشکلات در ساختار دندان. موقعیت هایی که نیاز به لمینت دندان دارند را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • شکستگی یا سایش دندان ها،
  • دندان ها جدا شده و از هم فاصله دارند،
  • دندان های زرد و تیره که روش های سفید کردن برای آنها کافی نیست.
  • بدشکلی ها،
  • کشیده شدن دندان ها،
  • پیری و زرد شدن پرکننده ها
  • دندان های کج و کج،
  • اختلالات ارثی در ساختارهای دندانی.

 

چه کسانی می توانند از لمینت ونیر دندان استفاده کنند؟

روکش دندان لمینت درمانی است که تا زمانی که شرایط خاصی وجود داشته باشد می تواند برای هر فردی اعمال شود. این برای بیمارانی که به طور قانونی بالای ۱۸ سال سن دارند در نظر گرفته شده است. مشخص است که سال هاست از آن استفاده می شود تا زمانی که مراقبت های دهان و دندان مورد توجه قرار گیرد. دندان های لمینت به لطف تکنیک های باندینگ پیشرفته و ماده ای که روکش از آن تولید می شود، ساختاری بادوام دارند.

برای بیماران در شرایط خاص اعمال می شود. در افرادی که دندان هایشان نامرتب یا کج است استفاده می شود. همچنین برای افرادی که دندان های شکسته و فرسوده دارند استفاده می شود. در عین حال، در بیمارانی که از درمان سفید کردن دندان نتیجه ای نمی گیرند، از روش های زیبایی شناسی دیگری نیز استفاده می شود. در نهایت در افرادی که به دلیل عوامل ژنتیکی از ساختار دهان و دندان خود رضایت ندارند نیز استفاده می شود.. برای بیماران مبتلا به اختلالات فک و اعوجاج در ساختار دندان. اول از همه، یک برنامه درمانی برای یکپارچگی اساسی دهان و دندان باید انجام شود. علاوه بر این، لمینت ونیر دندان برای افرادی که فشار دادن، ناخن جویدن و غیره دارند توصیه نمی شود.

 

چگونه لمینت ونیر دندان را اعمال کنیم؟

در طول فرآیند درمان، ابتدا معاینه اولیه با دندانپزشک انجام می شود. به درک بهتر دهان و ساختار دندان بیمار کمک می کند. کدام دندان ها روکش می شوند و خواسته های بیمار نیز در اولین جلسه بررسی می شود. لامینه از نظر طول عمر دندان و استفاده طولانی مدت موثر است. به لطف مراحل درمانی که در جهتی که توسط دندانپزشک و بیمار تعیین می شود، می توان از آن برای سال های متمادی استفاده کرد.

درمان پر کردن یا سایر برنامه ها بسته به نیاز فرد استفاده می شود. عمل سایش و اصلاح رسمی روی دندان های موجود انجام می شود. پس از اندازه گیری دهان و دندان، روکش های جدید ایجاد می شود. این به طور خاص برای هر بیمار در یک محیط آزمایشگاهی طراحی شده است. زمان آماده سازی بسته به تعداد دندان های لمینت شده متفاوت است. سپس روکش لمینت دندان انجام می شود. به مسائلی مانند فرم، اندازه و رنگ دندان ها توجه می شود. علاوه بر این، اقدامات لازم با بررسی یکپارچگی و هماهنگی دندان ها انجام می شود.

عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان و راه های محافظت از آن

استفاده مکرر از مسواک از مهم ترین عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان شناخته میشود. در عین حال به لطف نخ دندان و دهانشویه عمر لمینت دندان افزایش می یابد. در این مرحله، عادات یک فرد کاملاً تعیین کننده است. مشاهده می شود که سال هاست با تکنیک های مورد استفاده در فرآیند باندینگ استفاده می شود. اگر مراقبت های دهان و دندان در نظر گرفته نشود، ممکن است برخی از موقعیت های خطرناک رخ دهد. خطر خراب شدن ساختار لمینت دندان به دلیل فرورفتگی و عفونت لثه وجود دارد.

همانند دندان های طبیعی، لامینا فرم دندان ها را مخدوش می کند. باید از مصرف آجیل و سایر مواد غذایی که به دندان آسیب می زند اجتناب کرد.
برنامه خاصی برای مراقبت از دندان های لمینت شده وجود ندارد. مراقبت های روزمره برای دندان های طبیعی کافی است. روال معمول مراقبت از دندان های طبیعی و دندان های لمینت شده به شرح زیر است:

  • با در نظر گرفتن ونیرهای لمینت به عنوان دندان های معمولی، دندان ها باید حداقل دو بار در روز مسواک شوند.
  • استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن بسیار مهم است زیرا ممکن است بقایای مواد غذایی در زیر روکش ها باقی بماند.
  • دندان های روکش شده باید هر ۶ ماه یکبار توسط متخصص معاینه شوند.
  • درمان لثه باید در صورت لزوم انجام شود.
  • غذاهای سفت که به مینای دندان آسیب می رسانند نباید مصرف شوند
  • مصرف دخانیات از به یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان تاثیر مخربی بر طول عمر لمینت دندانتان دارد.

دندان ها ممکن است به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز پس از ساخت لمینت دندان به غذاها یا نوشیدنی های سرد و گرم حساس باشند.

کلام آخر

این روش ها بر اساس ساختار دندان های خود بیمار انجام می شود. بنابراین از نظر زیبایی ظاهری، مطلوب و مناسب دهان و دندان شما به دست می آید. به دلیل خواص مواد مورد استفاده، ایجاد لکه مشاهده نمی شود. علاوه بر این، در برابر ضربه های احتمالی بسیار مقاوم است. لامینه عناصری هستند که از نظر طول عمر دندان برای بیماران مفید هستند.

به لطف پیشرفت در تکنیک های تصویربرداری، وضعیت دندان ها پس از پوشش قابل مشاهده است. دندان های جدید پس از درمان با دستکاری تصویر دندان های موجود در محیط کامپیوتر به دست می آیند. به این ترتیب بین خواسته های بیمار و اقدامات دندانپزشک یک توافق حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان