روش های درمان گامی اسمایل (لبخند لثه ای)

روش های درمان گامی اسمایل (لبخند لثه ای)

روش های درمان گامی اسمایل (لبخند لثه ای)

آیا احساس می کنید لبخندتان بیش از حد لثه را نشان می دهد؟ بافت بیش از حد لثه می‌تواند باعث ایجاد لبخند لثه‌ای و همچنین تعدادی از عوامل دیگر شود، اما خوشبختانه، لبخند لثه‌ای را می‌توان به راحتی و بدون جراحی اصلاح کرد. ازفیلرهای پوستی و بوتاکس گرفته تا کانتور کردن لثه، راه‌حل‌های مختلفی برای رفع لبخند لثه‌ای هستند و اجازه می‌دهد لبخند شما درخشان شود.

 

برای درک اینکه چگونه می توان ازدست لبخند لثه ای خلاص شد، تیم ما اینجاست تا راه های درمان لبخند لثه ای را از جمله تزریق بوتاکس تجزیه کند.

 

 لبخند لثه ای چیست؟

بنابراین، خوب است در ابتدا بدانید که لبخند لثه ای دقیقا چیست؟ در آسان ترین تعریف، لبخند لثه ای لبخندی است که بافت لثه شما را بیش از حد معمول نشان می دهد. میزان نمایان شدن بافت لثه در لبخند لثه ای متفاوت است، اما معمولاً به این صورت تعریف می شود که بیش از ۲ میلی متر از بافت لثه در بالای دندان های بالایی نشان داده شود.

عوامل مختلفی ممکن است در ایجاد لبخند لثه ای نقش داشته باشند. برای برخی، این به دلیل بافت اضافی لثه است، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است به دلیل کوتاه بودن لب بالایی باشد که هنگام لبخند زدن، لثه بیشتری را در معرض دید قرار می دهد. علاوه بر این، موقعیت دندان ها می تواند به ظاهر لبخند لثه ای نیز کمک کند.

نمایش بیش از حد لثه چیست؟+عوامل

اگر بافت اضافی در هنگام لبخند زدن ظاهر شود، از نظر بالینی به آن نمایش بیش از حد لثه گفته می شود. این نمایشگر بیش از حد لثه می تواند به دلایل مختلفی ظاهر شود، از جمله:

دندان‌های کوتاه: اگر دندان‌های طبیعی شما کوتاه‌تر از حد معمول هستند، ممکن است لثه‌های شما بیشتر دیده شوند.

ماهیچه های بیش فعال لب: بیش فعال بودن لب فوقانی می تواند باعث شود که هنگام لبخند زدن لب بالاتر برود و لثه ها نمایان شود.

در حالی که لبخند لثه ای یک وضعیت پزشکی جدی نیست، می تواند باعث ایجاد احساس ناخوشایند در فرد شود و خوشبختانه، گزینه های اصلاح لبخند لثه ای برای رفع این مشکل وجود دارد.

نمایش بافت بیش از حد لثه در لبخند لثه ای می تواند به دلیل عوامل زیادی رخ دهد. در حالی که این یک نگرانی بزرگ پزشکی نیست، می تواند بسیاری از افراد را در جستجوی چگونگی اصلاح لبخند لثه ای قرار دهد.

 

چه عواملی باعث ایجاد لبخند لثه ای میشود؟

ژنتیک: برخی از افراد، به دلیل ژنتیک، هنگام لبخند زدن با بافت لثه بیش از حد متولد می شوند.

عضله بیش فعال لب بالایی: گاهی اوقات عضله ای که لب بالایی را کنترل می کند بیش از حد قوی می شود و باعث می شود که بالاتر از آنچه باید بلند شود.

لب بالایی کوتاه: لب بالایی کوتاه تر از حد معمول، بافت لثه بیشتری را در معرض دید قرار می دهد.

نامرتب بودن دندان ها و فک: اگر فک پایین و فک بالا نامرتب باشد یا اگر دندان ها درست باشد، لثه ها برجسته تر می شوند.

رشد بیش از حد بافت لثه: برخی داروها یا شرایط می توانند باعث ایجاد بافت بیش از حد لثه شوند و لبخند لثه ای ایجاد کنند.

رویش غیر طبیعی دندان: زمانی که دندان ها به طور نادرست رویش می کنند، می توانند خط لثه ای ناهموار ایجاد کنند.

راه های درمان لبخند لثه ای (روش های غیر جراحی)

آیا لبخند لثه ای، بدون جراحی قابل اصلاح است؟ در واقع، می تواند باشد!

 

اگر از لبخند لثه‌ای خود آگاه هستید، گزینه‌های درمان لبخند لثه‌ای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای رفع ظاهر بیش از حد بافت لثه بررسی کنید. برای پیمایش نحوه رفع لبخند لثه ای بدون جراحی، در اینجا چند گزینه برتر آورده شده است.

 

درمان بوتاکس برای لبخند لثه ای

یکی از گزینه های رایج برای درمان لبخند لثه ای، بوتاکس است. بوتاکس یک راه حل موثر برای کاهش نمایش بیش از حد لثه درهنگام لبخند زدن است و این یک فرآیند سریع است.

 

این درمان ایمن و مقرون به صرفه بین ۳ تا ۶ ماه با حداقل بهبودی دوام خواهد داشت و آن را به یک راه حل عالی برای رفع لبخند لثه ای تبدیل می کند.

 

فیلرهای پوستی برای لبخند لثه ای

پرکننده های پوستی راه حل عالی دیگری برای رفع لبخند لثه ای هستند. این گزینه درمانی فیلر را به لب های شما تزریق می کند و لب بالایی را حجیم می کند تا میزان لثه نشان داده شده را کاهش دهد. این نه تنها لبخند لثه‌ای را اصلاح می‌کند، بلکه لب‌ها را در این فرآیند حجیم می‌کند.

این گزینه فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد و می تواند از شش ماه تا یک سال دوام بیاورد. در حالی که ممکن است در روز اول کمی تورم را تجربه کنید، اما این درمان عوارض جانبی نسبتا کمی است.

جابجایی لب

جراحی تغییر موقعیت لب یکی دیگر از گزینه های جراحی لبخند لثه ای است که می تواند لبخند لثه ای را اصلاح کند.

راه های درمان لبخند لثه ای (روش جراحی)

روش های افزایش طول تاج یا عمل جراحی لثه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کسانی است که لبخند لثه ای دارند. این درمان بافت لثه را از روی دندان بر می داردو بیشتر دندان طبیعی را در معرض دید قرار می دهد.

این جراحی ارتوگناتیک بر خلاف روکش یا روکش که برای ظاهری متناسب تر به دندان اضافه می کند، مقدار بافت لثه روی دندان های طبیعی را کاهش می دهد. این یک گزینه کمتر تهاجمی نسبت به روکش است.

 

ونیرهای چینی در درمان لبخند لثه ای

یکی دیگر از درمان هایی که به ظاهر بافت اضافی لثه در لبخند لثه ای می پردازد، استفاده از روکش دندان است. این یک راه حل ایده آل برای زمانی است که هیچ مشکل اساسی که باعث ظاهر شدن لبخند لثه ای شود وجود ندارد. در این تکنیک روکشی به دندان ها چسبانده می شود که یک درمان صرفاً زیبایی را ارائه می دهد.

برای این گزینه، متخصصان دندانپزشکی یا ارتودنتیست ها روکش ها یا روکش هایی را به دندان ها می چسبانند و باعث می شوند که آنها بلندتر و بزرگتر به نظر برسند. این کمک می کند که دندان ها متناسب تر با لثه ها و لبخند شما به نظر برسند.

 

کانتورینگ لثه

یکی از گزینه های نهایی برای اینکه چگونه لبخند لثه ای کمتری داشته باشید، کانتورینگ لثه است. به طور معمول، کانتورینگ لثه با لیزر برای اهداف صرفاً زیبایی انجام می شود و بسته به نیاز شما، بافت لثه بیشتری نسبت به جراحی لثه معمولی برداشته می شود.

با لیزر لثه و برداشتن لثه، شما فقط به یک بی حس کننده موضعی برای این عمل نیاز دارید. در حالی که ممکن است کمی ناراحتی ایجاد کند، این به میزان برداشتن لثه بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان