علت تغییر رنگ روکش دندان

علت تغییر رنگ روکش دندان

ونیرها(روکش دندان) یک راه حل عالی برای دندان های تغییر رنگ و آسیب دیده هستند. با این حال، مانند تمام درمان های زیبایی دندان، خود آنها نیز در معرض تغییر رنگ هستند. دلایل زیادی برای سیاه شدن روکش ها وجود دارد، در این مقاله علت تغییر رنگ روکش دندان را خواهید دید.

تیم دندانپزشکان متخصص ما بهترین تجربه انجام ونیر ممکن را در اختیار شما قرار می دهند و هرگونه سوالی را که در مورد این درمان دارید برطرف می کنند.

هدف این راهنما پاسخگویی به سوالات مربوط به روکش شما نیز می باشد. برای کشف چرا رنگ روکش‌ها تغییر می‌کند و چگونه می‌توان آن را کاهش داد، ادامه دهید.

علت تغییر رنگ روکش دندان

در زیر فهرستی از دلایلی وجود دارد که چرا روکش‌های شما ممکن است تیره شوند یا علائم تغییر رنگ را در طول درمان نشان دهند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت تغییر رنگ روکش دندان ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

اتصال ضعیف

مواد باندینگ مورد استفاده برای چسباندن روکش ها مهم است. اگر کیفیت پایینی داشته باشد یا بی اثر باشد، ممکن است تحت تأثیر شرایط خارجی دهان قرار گرفته و شروع به تغییر رنگ کنند. این امر مخصوصاً زمانی مهم است که مواد باندینگ از کناره‌های روکش‌ها خارج شود، و در نتیجه تیره می‌شود. پس مهم است قبل از انجام این تکنیک از مرغوبیت مواد ستفاده شده اطمینان حاصل نمایید.

مواد ارزان یا غیر استاندارد

به طور مشابه، اگر مواد روکش واقعی بد ساخته شده یا خیلی ارزان باشد، با شرایط خارجی راحت تر از بین می رود. برخی از غذاها و نوشیدنی ها بیشتر احتمال دارد که مواد ارزان قیمت را تغییر رنگ دهند که منجر به تیره شدن روکش ها شود.

تحلیل رفتن لثه

اگر لثه های شما مستعد عقب نشینی هستند، ممکن است متوجه شوید که لبه های روکش شما شروع به سیاه شدن می کند. این به این دلیل است که با عقب نشینی لثه ها، شکاف کوچکی بین روکش و لثه ایجاد می شود. دسترسی به این فضا هنگام مسواک زدن دندان‌ها دشوار است و منجر به تجمع باکتری‌ها می‌شود که باعث پوسیدگی دندان و در نهایت تغییر رنگ می‌شود.

فرسایش مینای دندان

فرسایش و آسیب به مینای دندان باعث می شود که لایه عاج زیرین در معرض دید قرار گیرد. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما شروع به تغییر رنگ دندان های خود خواهید کرد. این به این دلیل است که عاج به طور طبیعی رنگ تیره‌تری نسبت به مینای دندان دارد، اما اگر به درستی از دندان‌های خود مراقبت کنید، هرگز نباید آن را در معرض آسیب قرار دهید.

روکش آسیب دیده

سرامیک روکش شما نه تنها به عنوان یک افزایش زیبایی، بلکه به عنوان محافظ در برابر آسیب و هوازدگی عمومی عمل می کند. اگر لعاب روکش شما آسیب دیده باشد، روکش ها و دندان های واقعی شما به خوبی محافظت نمی شوند و بیشتر در معرض تغییر رنگ و تیره شدن قرار می گیرند.

 

دندانپزشکان بی تجربه

دندانپزشکی بی کیفیت منجر به درمان ناکارآمد می شود. دندانپزشکان و ارتودنتیست های بی تجربه بیشتر در معرض انجام اقدامات ناکافی هستند. اگر ونیرهای شما را به درستی اعمال نکنند، ممکن است متوجه شوید که روکش های جدید دندان شما نسبتاً به سرعت شروع به سیاه شدن می کنند. اگر این اتفاق افتاد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید یا دندانپزشک دیگری را برای ویزیت انتخاب کنید.

برای رفع روکش های تغییر رنگ یافته چه کار می توان کرد ؟

تغییر رنگ روکش ها میتواند بسیار نگران کننده باشد و پرداختن به این مشکل می تواند دردسرساز باشد، اما راه حل های مختلفی برای این مشکل وجود دارد. در زیر، تعدادی از کارهایی که می توانید برای بازگرداندن سفیدی مرواریدی لبخند خود انجام دهید را خواهید یافت.

باندینگ دندان

استفاده مجدد از مواد باندینگ که ونیرهای شما را روی دندان‌هایتان نگه می‌دارد می‌تواند برای حل مشکلات تغییر رنگ شما کافی باشد. این یک درمان ساده و موثر است، اما فقط برای مسائل زیبایی عمل می کند.

 

به عنوان مثال، باندینگ دندان ممکن است راه مناسبی برای شما باشد، اگر تغییر رنگ روکش شما ناشی از مواد باندینگ ارزان یا ضعیف باشد. اگر مشکلات سیاهی شما ناشی از پوسیدگی دندان یا ضربه به صورت است، باندینگ دندان ممکن است راه حل مناسبی نباشد.

روکش های جدید بگیرید

برای بسیاری از افراد، روکش ها باید هر از گاهی تعویض شوند. تعویض روکش ها، غیر معمول نیست، به خصوص اگر کهنه یا آسیب دیده باشند. اگر می‌پرسید روکش‌ها چقدر روی دندان‌ها دوام می‌آورند، به جنس آن بستگی دارد، اما روکش‌های چینی هر ۱۵ سال یکبار نیاز به تعویض دارند.

تغییر رنگ را می توان با گذاشتن روکش های جدید برطرف کرد. این یک راه حل موثر است، اما می تواند کمی گران تر از آنچه شما می خواهید باشد. تعویض زودهنگام روکش ها نشانه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم توجه به دندان های شماست. به این ترتیب، مطمئن شوید که از دندان‌هایتان به خوبی مراقبت می‌کنید تا روکش‌هایتان تغییر رنگ ندهند یا نیازی به تعویض نداشته باشند.

سفید کردن دندان های واقعی

بسیاری از افراد قبل از استفاده از روکش، دندان های واقعی خود را سفید می کنند، فقط به این دلیل که روکش های چینی بسیار سفید هستند و باید با دندان های اطراف روکش مطابقت داشته باشند. برخی از مشکلات تغییر رنگ نه از خود روکش ها، بلکه از دندان های واقعی ناشی می شود.

اگر متوجه رنگ آمیزی ناهماهنگ بین روکش ها و دندان های واقعی خود شدید، ممکن است به این دلیل باشد که روکش های شما در واقع سفیدتر از دندان های زیر هستند، شاید به دلیل بهداشت نامناسب دهان. اگر اینطور است، سفید کردن دندان راه حل شماست.

پولیش یا سرامیک گذاری مجدد روکش

اگر روکش شما آسیب دیده یا تغییر رنگ داده است، بهترین راه حل این است که اگر امکان پذیر باشید روکش از دهان بیمار خارج و مجدد چینی گذاری شود. در این روش شما میتوانید رنگ روکش‌های خود را مجددا سفید کنید و آن‌ها را به شکوه درخشش سابق خود باز‌گردانید. همیشه قبل از رزرو قرار ملاقات با دندانپزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است بهترین روش متفاوتی برای اقدام مورد نیاز باشد.

 

 

چگونه می توان از تغییر رنگ روکش دندان اجتناب کرد؟

با مراقبت مناسب از دهان، می توانید اطمینان حاصل کنید که هرگز نگران سیاه شدن روکش های خود نباشید. برای کمک به جلوگیری از روکش سیاه، نکات مفید ما را در زیر بررسی کنید.

هنگام انتخاب دندانپزشک نظرات را بررسی کنید

مانند تمام حرفه ها، دندانپزشکان می توانند از نظر شایستگی و توانایی متفاوت باشند. انتخاب یک دندانپزشک خوب بسیار مهم است زیرا درمان های زیبایی گران هستند و دندان های شما بخش مهمی از زندگی روزمره شما هستند. همیشه باید نظرات دندانپزشک را قبل از متعهد شدن به گرفتن روکش بررسی کنید، زیرا بی کفایتی دندان پزشک می تواند هم از نظر مالی و هم از لحاظ فیزیکی آسیب زننده باشد.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار دشمن اصلی دندان است. هر متخصص بهداشتی به دلیل ماهیت مضر آن، شما را تشویق می کند تا از سیگار کشیدن تا حد امکان اجتناب کنید. سیگار می‌تواند باعث تغییر رنگ و پوسیدگی دندان‌ها و روکش‌های طبیعی شود، بدون اینکه به اثرات بسیار مخربی که روی بدن شما می‌گذارد اشاره کنیم.

 

در واقع، شایع ترین علت تغییر رنگ روکش دندان و سیاه شدن آن ها سیگار کشیدن است. اگر سیگاری هستید، قبل از گرفتن روکش، تغییراتی در سبک زندگی خود در نظر بگیرید، زیرا ممکن است عوارض زیادی را تجربه کنید که در غیر این صورت قابل پیشگیری هستند.

از مصرف زیاد الکل دوری کنید

الکل نه تنها برای دندان ها، بلکه برای بدن شما نیز یک محصول مضر است. مصرف بیش از حد الکل می تواند روکش های شما را لکه دار کند و باعث تیره شدن آنها شود. از مصرف الکل های رنگی مانند شراب قرمز و الکل پرهیز کنید و از نوشیدن زیاد خودداری کنید.

از محصولات خشن استفاده نکنید

تمیز کردن دندان ها ضروری است، اما استفاده از محصولات نامناسب می تواند به شدت برای روکش های شما مضر باشد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به روکش های خود از دهانشویه شفاف و بدون الکل و خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید. اینها را با یک برس نرم ترکیب کنید و آماده هستید. هرگز روکش های خود را با استفاده از محصولات سفید کننده دندان سفید نکنید.

روال بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

داشتن یک روال جامع بهداشت دهان و دندان می تواند از سیاه شدن روکش های شما جلوگیری کند. نه تنها این، بلکه از دهان سالمی نیز بهره مند می شوید که می تواند جلوی ایجاد سایر عوارض دندانی را بگیرد. رعایت یک روال کامل در مورد بهداشت دهان و دندان، دندان ها و روکش های شما را شاد و سالم نگه می دارد.

هر ۴ ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید

در بیشتر موارد، روکش‌های شما تا سال‌ها پس از درمان نیازی به تعویض یا تنظیم ندارند. با این وجود، هنوز هم ایده خوبی است که هر ۴ ماه ، قرار ملاقات با دندانپزشک خود بگذارید. به این ترتیب، می توانید در مورد بهداشت دهان و دندان خود به روز بمانید و مطمئن شوید که دندان های خود به بهترین شکل ظاهر می شوند.

 

 

از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل راه عالی دیگری برای به حداقل رساندن خطر ونیرهای تغییر رنگ است. به عنوان مثال، باید تا حد امکان از شکر اجتناب شود، اما کمی شکر مشکلی ندارد. از نوشیدنی های با رنگ مصنوعی و غذاهای بسیار شیرین خودداری کنید تا مطمئن شوید که روکش های خود بهترین شانس را برای سفید ماندن دارند. رنگ های مضر در غذاها می توانند روکش های شما را لکه دار کرده و باعث تیره شدن یا زرد شدن آنها شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان