لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

دکتر شیرین لواف متخصص پروتز دندان و ایمپلنت و فلوشیپ ایمپلنتهای دندانی و دانشیار و هیات علمی دانشگاه :

جامعه امروز اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی قائل است و زیبایی دندانی در لبخند و چهره اهمیت بسزایی دارد. به همین دلیل همه مردم از جوان تا پیر خواهان و علاقه مند به درمانهای زیبایی دندان هستند. نگرانی عمده افراد طی انجام درمانهای زیبایی توسط متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت و زیبایی این است که مبادا به نسج سالم دندانشان آسیب برسد و دنبال درمانهایی هستند که حداقل صدمه را برای مینای دندان ایجاد کند.

لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

بعضی دندانپزشکان به منظور حفظ انساج دندانی بیماران را از درمانهای زیبایی منصرف می کنند. یکی از روشهایی که ضمن ایحاد زیبایی می تواند نسح دندانی را نیز حفظ کند لمینت بدون تراش است که توسط متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت و زیبایی قابل اجرا می باشد.

لامینیت های بدون تراش یا با تراش کم بدنبال پیشرفت در سرامیکهای دندانی و همینطور سمانهای رزینی در یک دهه اخیر مطرح شده اند.این نوع درمانها در مقایسه با درمانهای قدیمی لامینیت های کامپوزیتی مزایای بیشتری دارند.

لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

دلایل اهمیت ویژه لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

عدم تغییر رنگ سرامیک ها و طول عمر بیشتر از یک سو و نزدیک بودن خصوصیات فیزیکی و مکانیکی از جمله ضریب انبساط حرارتی به مینای دندان سبب می شود لامینیتهای بدون تراش در درمانهای زیبایی جایگاه ویژه ای پیدا کنند.معیار برای تراشیدن یا نتراشیدن دندان درحهت ونیر موقعیت دندان است.مواردی مثل بیرون زدگی یا تغییر رنگ و یا روی هم افتادن دندانها باعث تراش مختصر دندانها توسط متخصص خواهد شد

کاربرد لامینیت های بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

این نوع لامینیت ها دارای طیف وسیعی از کاربرد ها هستند. درصورتی که رنگ دندان ها مورد قبول متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت و زیبایی باشد می توان شکل و رنگ دندان ها را به شکل دلخواه دراورد. با لامینیت های بدون تراش می توان رنگ دندان ها را نیز به رنگ دلخواه تغییر داد.

لمینت بدون تراش در دندانپزشکی زیبایی

توانایی نسل جدید سرامیک ها در ایجاد یک لایه اپک با ضخامت بسیار کم در حد دو دهم الی سه دهم میلیمتر این امکان را به دندانپزشک یا متخصص پروتزهای دندانی و زیبایی و ایمپلنت می دهد که بدون افزایش چشمگیر ضخامت ونیر، بد رنگی دندانی را بپوشاند و طیفهای وسیعی از بدرنگی دندانی توسط لامینیت ها قابل درمان است.

لامینیت_دندان

کاربرد دیگر لامینیت های بدون تراش بستن دیاستم دندانی است. متخصص دندانپزشکی می تواند درحین بستن دیاستم می توان بدرنگی دندانی را نیز درست کند. با توجه به اینکه درمان های زیبایی که توسط لامینیت های بدون تراش انجام میگیرد بدلیل اضافه شدن بر روی سطح دندانها نمی توانند منحصر به یک یا دو دندان باشد.بنابراین چنین درمانهایی اغلب شامل چند دندان می شوند.

موارد عدم کاربرد لامینیت های بدون تراش

برای درمان با لامینیت های بدون تراش توسط متخصص پروتزهای دندانی و زیبایی و ایمپلنت محدودیت هایی نیز وجود دارد :

  • در مواردی که دندان ها به سمت لبیالی انحراف زیادی دارند متخصص پروتزهای دندانی نمی تواند از لامینیت های بدون تراش استفاده کند چون باعث بیرون زدگی بیشتر دندان ها می شود.
  • در مواردی که شکل و رنگ دندان های قرینه اختلاف زیادی دارند نمی توان از این درمان استفاده کرد.
  • ضخامت پایین لامینیتها باعث می شود تا بدشکلی های شدید را نتوان با لامینیتها درمان نمود.

لبخند_هالیوودی

نتیجه گیری

لامینیت های بدون تراش از انتخابهای بسیار جدید متخصصان لمینت و متخصصان دندانپزشکی زیبایی برای درمانهای محافظه کارانه زیبایی می باشد. علی رغم عدم نیاز به تراش دندانها، طراحی ساخت و باند این نوع لامینیتها نیاز به تبحر و دانش بالای متخصص پروتزهای دندانی و زیبایی و ایمپلنت دارند. در صورتی که دندانپزشک متخصص شما، موارد فوق الذکر را رعایت نماید، این درمان درمانی با کیفیت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان