میگرن و دندان درد : تشخیص و درمان

میگرن و دندان درد

میگرن در بیماران باعث دردهای سر و صورت و بعضی اوقات باعث درد دندان می شود و با درد دندانی اشتباه می شود. در این مقاله به ارتباط بین میگرن و دندان درد می پردازیم.

[lwptoc]

( خانم ها بیش از آقایان تحت تاثیر قرار می گیرند و ( ۷۵/. ) میگرن در افراد دارای شغل های حرفه ای شایع تر است ) .

  • از هر ده نفر یک نفر حمله میگرنی در زمان زندگیشان دارند.
  • در ۵۰% موارد تاریخچه فامیلی وجود دارد، اشخاصی که رابطه نزدیک با فرد میگرنی دارند، فرم شدیدی از بیماری را خواهند داشت .
  • علت احتمالی، انقباض اولیه شاخه های شریان کروتید خارجی است که باعث ایجاد علائم پیش رس  aura می گردد و بدنبال آن عروق مغزی گشاد شده و سبب سردرد می شود.

علائم میگرن :

مرحله مقدماتی ( قبل از سردرد ) شامل خواب آلودگی ، اختلال بینایی و خارش و سوزش صورت و گهگاهی دهان می باشد . مرحله مقدماتی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد و به وسیله یک درد شدید، ضربان دار در ناحیه گیجگاهی ، پیشانی و ناحیه چشمی دنبال می شود. بعضی اوقات باعث درد دندانی در نواحی عقبی فک بالا می شود. میگرن در بعضی اوقات باعث درد دندان های کرسی بالا می شود.

درد معمولاً یک طرفه و از نوع ضربان دار است ( اما جهت آن ممکن است تغییر یابد). سردرد ممکن است ۱۲ ساعت طول بکشد اما معمولاً در طی روز به جای شب رخ می دهد و تعدد حملات متغیر است .

بیمار به طور آشکار کمرنگ، عرق کرده و دارای تهوع است و استفراغ ممکن است رخ دهد .

بیماران ترجیح می دهند که در یک اتاق کاملاً تاریک دراز بکشند ( ترس از نور دارند) و تمایلی به غذا ندارند .

حملات هرچند هفته یا ماه رخ می دهند .

حملات میگرنی ممکن است به وسیله استرس روحی روانی یا گاهی به وسیله غذاها به طور قابل توجه به وسیله شراب قرمز، آبجو، شکلات و پنیر شروع شود و بالعکس ، گرسنگی هم باعث تشدید حمله میگرنی می شود .

بیماران ممکن است یک شخصیت وسواسی داشته باشند و حملات ممکن است در خلال دوره های آرامش به دنبال فعالیت شدید رخ دهند ( میگرن تعطیلات آخر هفته ) هر چیزی که بتواند سردرد را در یک شخص سالم شروع نماید می تواند میگرن را در اشخاص مستعد شروع نماید .

بیشتر بخوانید : درد سر و صورت با منشا غیر دندانی

درمان میگرن :

مسکن های ساده و داروهای ضد استفراغ می توانند باعث بهبود موقتی شوند، بیماری که حملات عود کننده دارد بهتر است به پزشک ارجاع شود .

ارگوتامین و سوماتوتریپتان ممکن است استفاده شود .

معاینه دندانی و بررسی های رادیوگرافی جهت رد مشکلات دندانی لازم است.

  • برای درمان میگرن چه بخوریم؟
  • آیا میگرن باعث دندان درد می شود؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان