کاربرد اوردنچر و مقایسه اوردنچر با پروتز ثابت ایمپلنت

آیا می دانید که باید برای رفع مشکل دندان های از دست رفته خود پروتزهای دارای ایمپلنت را انتخاب کنید یا اوردنچر؟ همانطور که می دانید، زمانی که چندین دندان را از دست می دهید، انجام فعالیت های روزمره برای شما بسیار دشوار است. این می تواند خوردن، نوشیدن، لبخند زدن و حتی صحبت کردن صحیح را برای شما دشوارتر کند، زیرا از دست دادن دندان در مکان های خاص بر نحوه تلفظ کلمات خاص تأثیر می گذارد. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در عرصه دندان‌پزشکی، دندان‌های مصنوعی همراه با ایمپلنت در حال حاضر در دسترس هستند که دارای مزایای مختلفی هستند.

اوردنچر دندان چیست؟

اوردنچر یک روش درمانی مطلوب برای بیماران مسن با تعداد کمی دندان باقی مانده است.

ریشه‌هایی که در زیر پایه دندان مصنوعی نگهداری می‌شوند، برجستگی آلوئولی را حفظ می‌کنند، بازخورد حسی را ارائه می‌دهند و ثبات دندان‌های مصنوعی را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، استفاده از کاپینگ و اتصالات دقیق روی دندان‌های باقی‌مانده باعث افزایش ماندگاری دندان مصنوعی می‌شود. درمان اوردنچر از یک پروتز کامل متحرک استفاده می‌کند که روی دندان‌های باقی‌مانده، ریشه‌های دندان یا ایمپلنت‌های دندانی قرار می‌گیرد.

این درمان مفهوم جدیدی نیست و پزشکان با موفقیت از ساختارهای دندان موجود یا ریشه های حفظ شده برای کمک به درمان کامل پروتز برای بیش از یک قرن استفاده کرده اند. وجود الیاف پریودنتال سالم ،مورفولوژی ریج آلوئولی را حفظ می کند، در حالی که از دست دادن دندانها باعث تحلیل استخوان می شود. برای جلوگیری از این امر، دو یا چند اباتمنت دندان باقیمانده اصلاح شده یا ترمیم شده اغلب به صورت ریشه آماده می شوند و به عنوان اباتمنت برای اوردنچر استفاده می شوند. هدف توزیع استرس بین اباتمنت های نگهدارنده و بافت های نرم حامی پروتز است.

اباتمنت‌های ریشه‌دار می‌توانند حفظ، حمایت و پایداری بهتری را برای اوردنچر ایجاد کنند و همچنین حس عمقی را ایجاد کنند که در غیر این صورت با درمان معمولی پروتز از بین می‌رود.

مقایسه اوردنچر با پروتز ثابت ایمپلنت

در بیمارانی که کل دندانهای خود را از دست داده اند سه روش درمانی جهت جایگزینی دندانها وجود دارد.روش اول ساخت دندان پروتز کامل یا دندان مصنوعی معمول است. روش دوم ساخت پروتز دندانی همراه با دو یا چهار عدد ایمپلنت است که در این روش پروتز کامل بر روی پایه های ایمپلنت قرار می گیرد و از اعمال فشار بیش از حد بر استخوان فک جلوگیری می شود.در روش سوم کل دندانهای از دست رفته با ایمپلنت جایگزین می شود .و بیمار از پروتزهای ثابت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته استفاده می کند.
اگرچه گزینه ای گران تر از اوردنچر است، اما برای بیمارانی که خواهان پروتزهایی هستند که بیشتر شبیه دندان های طبیعی آنها باشد، ترجیح داده می شود.البته علاوه بر هزینه وجود استخوان کافی نیز برای ساخت پروتز ثابت همراه با ایمپلنتها ضروری است.

۵ کاربرد اوردنچر دندان

لیست زیر شامل پنج مزیتی است که با انتخاب اوردنچر برای جایگزینی دندانهای از دست رفته به همراه دارد.
کاربرد اول اودنچر
این روزها بسیاری از افراد اوردنچر را انتخاب می کنند زیرا این نوع پروتز از ایمپلنت های دندانی استفاده می کند تا از لیز خوردن یا حرکت آن ها در دهان جلوگیری کند. یک شکایت رایج از پروتز این است که آنها همیشه دقیقاً در جایی که قرار است باقی نمی‌مانند، که نه تنها آزاردهنده است بلکه گاهی اوقات می‌تواند خجالت‌آور باشد. اوردنچرها مستقیماً به ایمپلنت ها متصل می شوند و اطمینان حاصل می کنند که ایمپلنت ها دقیقاً در جای خود باقی می مانند.

کاربرد دوم اوردنچر- ایمپلنت دندان استخوان فک را تحریک می کند.
ایمپلنت های دندانی نقش مهم دیگری دارند، زیرا ایمپلنت ها به تحریک استخوان فک نیز کمک می کنند. وقتی کسی دندانی را از دست می دهد، ریشه دندان دیگر استخوان فک را در آن ناحیه خاص تحریک نمی کند. این منجر به سطوح مختلف از دست دادن استخوان فک می شود. ایمپلنت های دندانی با جراحی در استخوان فک قرار می گیرند و به ایمپلنت اجازه می دهند تا دوباره استخوان فک را تحریک کند.وجود ایمپلنت مانع از تحلیل استخوان فک می شود.

کاربرد سوم اوردنچر- اوردنچر راحت تر است
وجود ایمپلنت در زیر پروتز کامل استفاده از پروتز دندانی را راحت تر می کند.

کاربرد چهارم اوردنچر – اوردنچر باعث هضم بهتر غذا می شود.
از آنجایی که اوردنچر دقیقا در جای خود باقی می ماند و استفاده از آن راحت است، فرآیند غذا خوردن را بسیار ساده تر می کند. این انتخاب پروتز به کاربران این امکان را می دهد که غذای خود را با دقت بیشتری بجوند، که منجر به توانایی هضم بهتر می شود. وقتی غذا به درستی جویده شود، معده راحت تر همه مواد مغذی را جذب می کند.

کاربرد پنجم اوردنچر – دیگر نیازی به استفاده از هیچ گونه چسب دندان مصنوعی نیست
اوردنچر از ایمپلنت های دندانی برای نگه داشتن آن ها در جای مناسب خود استفاده می کند، به این معنی که دیگر نیازی به استفاده از هر نوع چسب دندان مصنوعی برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی وجود ندارد. چسب ها معمولاً محرک هستند و همیشه آنطور که انتظار می رود کار نمی کنند.

Ordenture
آیا به خدمات درمان دندان نیاز دارید؟
آیا چندین دندان را از دست داده اید؟ پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشند. دهان شما سالم نیست مگر اینکه دارای مجموعه کامل دندان باشد. هنگامی که این نوع پروتز را انتخاب می‌کنید، ایمپلنت‌های دندانی استخوان فک شما را نیز تحریک می‌کنند، که دهان شما را حتی سالم‌تر می‌کند و مانع از تحلیل شدید استخوان می شوند. برای اطلاع از اینکه آیا واقعاً کاندیدای خوبی هستید یا خیر، از شما دعوت می‌کنیم همین الان با ما تماس بگیرید تا یک قرار مشاوره تعیین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان