روکش های زیرکونیا چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایاومعایب روکش زیرکونیا

 روکش های زیرکونیا چیست؟ اخیرا مورد توجه بیماران و دندانپزشکان قرار گرفته است. روکش های زیرکونیا نسبت به روکشهای معمولی مزایایی دارد. از جمله مزایای روکشهای زیرکونیا زیبایی آنها می باشد. البته روکش های زیرکونیا معایبی هم دارند. در این مقاله در مورد این روکشها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

[lwptoc]

مزایا و معایب روکشهای زیرکونیا سوالی است که اکثر بیماران مراجعه کننده به مطب های دندانپزشکی آن را می پرسند.برای پاسخ به مزایا و معایب روکشهای زیرکونیا مقاله زیر را بخوانید.

 بعد از درک اینکه روکش های زیرکونیا چیست، باید ببینیم برای چه افرادی کاربرد دارد؟ این روکش برای بیمارانی که آلرژی به فلز دارند و یا ترجیح می دهند ترمیم بدون فلز انجام شود مناسب است با فهم مزایا و معایب روکش های زیرکونیا، می توان بهترین گزینه برای بیماران را انتخاب کرد.

روکش زیر کونیا

مزایای و معایب روکشهای زیرکونیا

  • از مزایای روکش های زیر کونیا عدم وجود فلز است که از تیره شدن اطراف لثه جلوگیری می کند این امر احتمال قرار گرفتن در معرض حاشیه های فلزی به دلیل تحلیل لثه را از بین می برد .
  • روکش زیر کونیا برای بیماران راحت است زیرا آنها به همان روش روکش های معمولی گرما و سرما را منتقل نمی کنند.
  • روکش زیرکونیا بسیار سازگار است زیرا سطح صاف آن به کاهش تجمع پلاک کمک می کند .
  • شکستگی روکشهای زیرکونیا بسیار نادر است از معایب این روکشها عدم تطابق رنگ پذیری بالای این روکشها می باشد.
  • روکش زیرکونیا می تواند با رنگ دندانهای موجود مطابقت داشته باشد .
  • بسیار قوی است و نسبت به سایر مواد نیاز به آماده سازی دندان کمتری دارد .
  • می توان آن را با چینی لایه بندی کرد و زیبایی ظاهری آن را بیشتر کرد. 
  • اگر چه روکش های زیرکونیا به رنگ طبیعی دندان نزدیک تر است اما بسیار مات است.
  • زیر کونیا همچنین به قدری قوی است که تنظیم آن برای دندانپزشک دشوار است وممکن است دندانهای مقابل شما را به دلیل سختی و مقاومت زیاد از بین ببرد.
  • روکش های زیر کونیا ممکن است هزینه بیشتری از سایر روکش ها داشته باشد.با این حال اگر آنها را به خوبی حفظ کنید تقریبا مانند یک سرمایه گذاری یکبار است.
  • زیر کونیا برای بیماران خود ایمن تر است. به طور کلی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی باید مزایا و معایب روکشهای زیرکونیا را بررسی نماید و بهترین گزینه را برای بیمار انتخاب نماید. 

مطلب پیشنهادی: ایمپلنت دندان 

روکش زیر کونیا

مزایا و معایب روکش های زیرکونیا چیست؟ (از لحاظ زیست سازگاری)

زیست سازگاری زیاد زیر کونیا در بیمارانی که واکنش آلرژیک نسبت به روکشهای معمولی دارند آلرژی ایجاد نمی کند. اگر بیماری دارید که با این آلرژیها روبرو است این علامت آن است که در هنگام روکش باید از زیر کونیا استفاده شود، در حقیقت زیر کونیا دارای زیست سازگاری عالی است . ساخت روکش و بریجهایی که از زیر کونیا تهیه شده اند برای استفاده بالینی در داخل دهان بیمار بی خطر است .با توجه به وضعیت دهان در هر زمان دندانپزشک شما چندین روش مختلف را انجام می دهد. بطور کلی مزایا و معایب روکشهای زیرکونیا باید توسط دندانپزشک ارزیابی شود و به اطلاع بیمار رسانده شود.

مقایسه قیمت روکش زیرکونیا با روکش معمولی در سال ۹۸

قیمت روکش زیرکونیا در دندانپزشکی بسته به نوع مواد مورد استفاده و تخصص دندانپزشک فرق دارد. متخصص پروتزهای دندانی با توجه به تخصص و مهارت خود و همینطور هزینه لابراتوار بیشتر، مبلغ بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی دریافت خواهد کرد . گروهی از روکش‌های دندان مانند روکش‌های زیرکونیا که علاوه بر بازسازی ساختار و عملکرد دندان‌ها ، زیبایی دندان را به نحو احسن به نمایش می‌گذارند این نوع روکش‌ها کاملا سرامیکی هستند و بسیار شبیه دندان طبیعی فرد می‌باشند.

مراقبت از روکشهای دندانی به چه صورت می باشد؟

 اگر چه بعضی اوقات روکش های دندانی دچار پوسیدگی ثانویه می شوند ولی روکشها اگر به درستی نگهداری شوند می توانند یک عمر دوام بیاورند .

بهترین راه برای دستیابی به این امر حفظ سلامت دهان و دندان است مسواک زدن و نخ دندان دو بار در روز روش های سالم نگه داشتن دندان های شماست مهمتر از همه معاینه منظم توسط دندانپزشک برای حفظ بهداشت دهان و دندان است . گرفتن رادیوگرافی دندانی در مقاطع زمانی مختلف با صلاحدید  متخصص پروتزهای دندانی لازم می باشد .

از روکش های دندانپزشکی می توان برای ترمیم دندانهای تخریب شده توسط پوسیدگی استفاده کرد. همچنین در بعضی موارد برای جایگزینی دندان از دست رفته به جای ایمپلنت و یا جهت تصحیح بد شکلی های دندانی یا رفع بد فرمی یا بد رنگی دندان ها استفاده کرد . دو ماده متداول مورد استفاده در روکش های دندان رزین کامپوزیت و پرسلن است روکش های دندان با سمان رزینی به دندان ها وصل می شوند . مواد چینی معمولا شکننده هستند و در اثر ضربه های سنگین از بین می روند، با این حال پس از سمان شدن می توانند بسیار قوی و بادوام شوند.

 

مطب تخصصی دندانپزشکی پاسداران با ارائه درمان‌های ترمیمی و زیبایی، لامینیت، عصب‌کشی(اندو)، جراحی لثه، جراحی دندان عقل، جراحی ضایعات و کیست‌های دندانی(اپیکو)، جرمگیری و بورساژ دندانی، سفید کردن دندانها (بلیچینگ)با لیزر و… در خدمت شما است، چنانچه قصد انجام ایمپلنت را دارید برای دریافت نوبت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • قیمت روکش زیرکونیا چقدر است؟
  • چگونه از روکش های دندانی باید مراقبت کرد؟
  • روکش زیرکونیا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از hCaptcha مورد نیاز است که تابع سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده آنها است.

مشاوره رایگان